Vraag & Antwoord

Er zijn altijd vragen die vaak gesteld worden omdat bepaalde dingen niet altijd helemaal duidelijk zijn. Op deze pagina proberen wij juist die veel gestelde vragen te beantwoorden. Staat u vraag er niet tussen? Stel hem dan gerust via de contactpagina.

Hoe kan ik jullie het beste bereiken?

Omdat wij veel onderweg en op locatie bij opdrachtgevers aan het werk zijn, zijn wij verminderd tot slecht telefonisch bereikbaar op deze momenten.
Natuurlijk kunnen we altijd een telefonische afspraak maken om zaken door te spreken.

De beste manier om contact met ons op te nemen is via de e-mail, ons contactformulier of via de Whatsapp op nummer +174-764218.
WIj antwoorden hier niet altijd direct op, maar wel zodra wij in de gelegenheid zijn.
Zo bent u er altijd van verzekerd dat wij uw vraag of bestelling hebben ontvangen en hierop reageren en is alles voor ons en voor uzelf terug te lezen.
Let wel: na 20:00u en in het weekend (bij ons is dat van donderdagavond tot en met maandagochtend) reageren wij vrijwel niet. Na 20:00u, omdat wij dan gesloten zijn en in het weekend, omdat wij veel buiten de deur zijn.
Mocht er toch gelegenheid zijn te reageren dan zullen wij dit altijd doen.

Wat is jullie standaard levertijd?

De standaard levertijd die wij hanteren is tussen de 1 en maximaal 7 werkdagen bij voorradige artikelen (feestdagen worden hierin als weekend gerekend en tellen niet mee in de werkdagen).
 
Duurt de levering vanuit de fabrikant onverhoopt langer dan 7 werkdagen dan nemen wij hierover contact met u op.

Let op: Helaas kunnen wij de levertijd van bestellingen momenteel niet garanderen. Dit heeft te maken met grote productie- en leveringsproblemen vanuit de verschillende fabrikanten. Wij doen onze uiterste best alle bestellingen zo spoedig mogelijk te leveren. Onze excuses voor het ongemak.

Dit geldt niet voor de levertijd van gepersonaliseerde artikelen of (decor)stukken die wij speciaal op maat maken. De levertijd hiervoor is afhankelijk van verschillende factoren waardoor wij deze per project met u zullen kortsluiten.

Ik krijg een melding dat ik een artikel niet kan bestellen. Waarom is dit?

DecoImprove
beschikt over een assortiment van ruim 15.000 artikelen. Wij werken met een actuele voorraad wat betekent dat u alleen kunt bestellen wat er daadwerkelijk op voorraad is. Hiermee kunnen wij onze belofte met betrekking tot de levertijd nakomen.

Dit wil overigens niet zeggen dat de artikelen die niet op voorraad zijn daadwerkelijk een lange levertijd hebben; de meeste artikelen zijn kunnen binnen 3 werkdagen bij u afgeleverd worden. Een aantal artikelen hebben een langere levertijd van maximaal 9 werkdagen. Omdat dit niet binnen onze levertijd-belofte valt, hebben wij ervoor gekozen het bestellen alleen voor voorradige artikelen mogelijk te maken.

Is er een artikel niet voorradig, maar wilt u deze wel bestellen of wilt u hiervoor de levertijd weten? Neemt u dan gerust contact met ons op via de contactpagina op onze website en wij zijn u graag van dienst.

Ik kan ballondecoraties niet in mijn winkelmandje doen, waarom is dit?

Ballondecoraties worden altijd speciaal op maat en naar wens gemaakt.
De ballondecoraties die u op onze website ziet, zijn door ons gemaakte ballondecoraties en dienen als voorbeeld van wat de mogelijkheden zijn (er is natuurlijk altijd meer mogelijk dan wat er op onze site te vinden is). Omdat wij deze decoraties vaak naar wens aanpassen en er eventuele bezorgkosten bij kunnen komen die niet op de website te verwerken zijn, hebben wij ervoor gekosten deze decoraties op offertebasis op onze site te plaatsen.

Zo kunt u uw eigen offerte samenstellen met de decoraties die u zou willen ontvangen.

Wanneer u de gehele offerte hebt ingevuld met alle gegevens, kunnen wij een passende offerte voor u maken waarin al uw wensen zijn verwerkt en komen er geen verrassingen achteraf, zoals bijvoorbeeld bezorgkosten.

Betaal ik verzendkosten?

Ja, bij zowel DecoImprove als LETsImprove betaalt u € 8,00 verzendkosten per pakket tot 23kg, voor pakketzendingen naar België betaalt u € 17,50. 
* Bovengenoemde verzendkosten gelden niet voor Ballondecoraties.

Ballondecoraties worden, tenzij anders afgesproken, bezorgd. De bezorgkosten die wij hiervoor in rekening brengen bedragen € 0,50 per kilometer.

Met welke betaalmethoden kan ik bij jullie betalen?

Onze website maakt gebruik van diverse betaalmethoden.

Zo kunt u gebruik maken van IDEAL waarbij u direct uw bestelling online betaalt met online bankieren en uw bestelling ook direct door ons in behandeling genomen kan worden.

Andere betaalopties zijn Mastercard, VISA en Maestro, beter bekend als creditcard betalingen. Hiervoor brengen wij € 5,00 extra kosten in rekening.

U kunt ook betalen met uw Paypal rekening. Paypal stuurt automatisch een bevestiging van uw betaling en hierna wordt uw order in behandeling genomen. Uitgestelde betalingen via Paypal worden in behandeling genomen als Paypal heeft bevestigd dat uw betaling in goede orde is ontvangen.
Betaalt u via Paypal middels een uitgestelde bankbetaling dan wordt uw bestelling pas verzonden als Paypal heeft bevestigd dat de betaling is ontvangen, dit kan ruim 14 dagen duren. Onze hierboven genoemde leveringstermijn komt hiermee te vervallen.

Sinds kort kunt u ook achteraf betalen middels Afterpay.
AfterPay voert voor www.decoimprove.nl en www.letsimprove.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van AfterPay. Met de AfterPay App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn AfterPay kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement.
Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

Mocht u gebruik maken van een van deze betaalmethoden en lukt de betaling niet dan kunnen wij uw bestelling niet in behandeling nemen. Wij sturen u automatisch een email met een betaallink zodat u uw betaling alsnog kunt afronden.
Zodra wij van de bank een bevestiging hebben ontvangen dat u betaling is gelukt, nemen wij uw bestelling direct in behandeling.

Voor onze Belgische klanten is er de mogelijkheid te betalen middels Bancontact.
Nederlandse klanten kunnen hier geen gebruik van maken.

Een laatste optie is Betalen bij afhalen op afspraak.
U kunt uw bestelling doen en hoeft hiervoor geen verzendkosten te betalen, omdat u uw artikelen komt afhalen op afspraak.
Zodra wij uw bestelling klaar hebben staan, ontvangt u hiervan bericht waarin wij u verzoeken een afspraak met ons maken om de artikelen te komen afhalen.
Ons verzoek is wel zo gepast mogelijk te betalen, omdat wij geen tot weinig contant geld op zak hebben. Er is geen pinapparaat aanwezig op locatie. Indien u niet gepast kunt betalen, verzoeken wij u dit vooraf te melden zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

Ballondecoraties kunnen vooraf worden betaald via een bankoverschrijving, een betaalverzoek (tikkie) óf u kunt contant betalen bij levering. 
U kunt ballondecoraties niet achteraf betalen.

Ongeacht welke betaalmethode u kiest, kunt u altijd een factuur ontvangen.

Kan ik mijn gekochte artikelen retourneren?

Artikelen kunnen in principe altijd geretourneerd worden binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling mits deze ongebruikt en onbeschadigd zijn. 
Na het melden van uw retour heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren.
Na het verstrijken van de genoemde 14 dagen kunnen wij uw retour niet meer in behandeling nemen.

Voor feestkleding geldt het volgende; Deze mag gepast worden, echter dient u zo netjes mogelijk te houden voor het eventueel retourneren.
Wij verzoeken u accessoires niet te passen als u van plan bent de kleding te ruilen, accessoires zitten in een losse verpakking bij de kleding inbegrepen.
Bent u niet zeker of u het kostuum wilt houden, zonder de accessoires te hebben gepast dan staat het u vrij deze te proberen.
Dit geldt niet voor verzegelde accessoires.

Bijgeleverde presentjes die wij regelmatig in de pakketten bijvoegen bij speciale gelegenheden dienen eveneens ongebruikt geretourneerd te worden.

Artikelen met een verzegeling kunnen niet geruild of geretourneerd worden als de zegel is verbroken.

Wij verzoeken u wel de artikelen en accessoires onbeschadigd en compleet zorgvuldig in te pakken en te retourneren.

U kunt gebruik maken van uw herroepingsrecht binnen 14 dagen na ontvangst van uw pakketje. Wij gaan uit van de afleverdatum die de pakketservice aan ons door geeft.

Hoe kan ik mijn artikelen retourneren?

Als de eisen van de retournering voldoen aan de 'regels' in bovengenoemd artikel, kunt u uw artikel inpakken. Dit kan in dezelfde doos waarin u uw artikel hebt ontvangen, maar mag natuurlijk ook in een andere doos, zo lang het artikel maar aan de gestelde voorwaarden voldoet.
Bijgevoegde extra's die wij regelmatig bijleveren dienen eveneens ongebruikt geretourneerd te worden.

U kunt op de pagina Retouren een retourformuliertje invullen zodat wij weten dat uw artikel retour komt en zodat wij zorg kunnen dragen voor een snelle afhandeling.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na aanmelding van de annulering nog eens 14 dagen de tijd om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag plus de verzend- en eventuele bijkomende kosten gecrediteerd.

Enkel de kosten voor retour van uw huis naar de webwinkel zijn voor uw eigen rekening.

Indien u het artikel wenst te ruilen, is het verzenden van het nieuwe artikel voor u wel gratis.
Een bijgeleverd presentje kan in het geval van omruilen uiteraard bij u gehouden worden.
Kiest u voor geld terug, dan ontvangt u uw geld binnen 14 dagen nadat wij uw pakket retour hebben ontvangen op uw rekening.

Ik heb een klacht, waar kan ik terecht?

DecoImprove streeft naar perfectie, maar er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten.
Uw mening is voor ons dan ook van belang om te zorgen dat wij de service kunnen verlenen die u van ons mag verwachten.
Hebt u onverhoopt toch een klacht of opmerking, laat ons deze dan weten via de contactpagina op onze website.

Uw klachten worden altijd serieus genomen en u ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord van ons.

Wij streven ernaar uw berichten binnen 48 uur te beantwoorden, maar het kan soms iets langer duren voor u antwoord ontvangt. Wij zijn regelmatig buiten de deur aan het werk voor projecten waardoor wij niet altijd direct op uw email kunnen reageren, wij willen hier immers alle tijd voor nemen en u van een passende reactie en oplossing voorzien.
U zult altijd een antwoord van ons ontvangen, wij zullen u zeker niet vergeten!

Kan ik zakelijk inkopen bij DecoImprove?

Ja, wij beschikken over een "klantzijde" van de website, maar ook over een "Groothandelzijde".
Hiervoor kunt u in aanmerking komen wanneer u zich registreerd via onze website.
Als u ons vervolgens een mail stuurt met daarin het emailadres waarmee u zich heeft ingeschreven en uw KvK nummer kunnen wij uw registratie beoordelen en na goedkeuring ziet u de website vanuit de Groothandelzijde wanneer u bent ingelogd.
LET OP; Zonder de verzochte email kunnen wij uw account niet omzetten naar een B2B account! 

Zijn ballonnen duurzaam?

Ondanks wat er vaak wordt gezegd, zijn latexballonnen heel duurzaam.
Zo wordt de grondstof voor deze ballonnen gewonnen uit de rubberboom en zijn deze, in tegenstelling tot de plastic varianten, volledig biologisch afbreekbaar. DecoImprove werkt enkel met deze latexballonnen.

U kunt uitgebreidere informatie over de latexballonnen vinden in onze blog Keep it Green Verantwoord Ballondecorateur

Folieballonnen zijn niet biologisch afbreekbaar. Ook de standaard lintjes die worden gebruikt voor heliumballonnen zijn gemaakt van plastic. Wij adviseren daarom geen oplatingen te doen met folieballonnen en liefst ook niet met latexballonnen, ondanks dat deze laatste biologisch afbreekbaar zijn. 

Wat doet DecoImprove met de gegevens die ik opgeef?

De door u opgegeven gegevens worden enkel door ons gebruikt om uw bestelling correct te kunnen verwerken, wij verschaffen geen informatie aan derden.
Voor een uitgebreid antwoord op deze vraag verwijzen wij u door naar onze Privacy Policy